27 Mayıs 2012 Pazar

Makarna Böreği

Makarna Böreği
"Bundan ala yaz yemeği mi olur ?" diye yazmıştı Aylinciğim geçtiğimiz yaz bu tarifi yayınladığında. Bir yıldır da benim yapılacak tarifler listemde, ama bir türlü sıra gelmedi. Hem lezzeti harika , hemde sunumu güzel bir tarif. Ben küçük dokunuşlar ve ilavelerle biraz değiştirdim . Tarif için Aylin'e teşekkürler.Orijinal tarife buradan ulaşabilirsiniz.




Gereken Malzemeler:
250 gr erişte
1 adet orta boy kuru soğan
2 adet orta boy yeşil kabak
1 adet kırmızı biber (tarifte yoktu ben ekledim)
1 demet dereotu
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1/2 su bardağı beyaz peynir (tarifte yoktu ben ekledim)


Sosu için:
3 adetyumurta,
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 su bardağı süt
1 çay kaşığı tuz( peynir tuzlu olduğu için eklemedim)
Karabiber

Yapılışı:
Sos için oda sıcaklığındaki yumurtaları derin bir kaba kırıp, 1-2 dakika çırpın.
Üzerine sıvıyağı, unu, kabartma tozunu, tuzu ve karabiberi ekleyin. Sütü de yavaş yavaş döküp tüm malzemeyi iyice karıştırın.

Diğer tarafta erişteyi, hafif diri kalacak şekilde tuzlu suda haşlayın. 
Soğan ve kabağı soyup rendeleyin. (Tarifte Aylin soğanı mutlaka rendelemenizi tavsiye ediyor ben tavsiyesine uydum).

Dereotunu incecik kıyın. Biberleri çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayın.

Rende kabak, soğan, biber, dereotu ve suyu süzülen erişteyi derin bir kapta iyice karıştırın. Sosu bu karışıma ekleyin, beyaz peynir rendeside konup tüm malzemeleri iyice karıştırın. 
Isıya dayanıklı, kenarları yüksek, orta boy fırın kabını yağlayın.

Erişteli karışım kaba yayılır, üzerine kalan rendelenmiş kaşar peyniri serpin.
175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirin.
Fırından çıkınca hafif ılındıktan sonra dilimleyip servis yapın.Makarna Böreği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...