27 Mayıs 2012 Pazar

Hasta Yemekleri Taze Kremalı Sütlaç

Hasta yemekleri, güncel tarifler

Sütlü tatlılar içindeki favori tatlım sütlaç. Benim için anne klasiği... Ne zaman anneme gitsem benim çok sevdiğimi bildiği için mutlaka hazırlar. Anneme ölçülerini sorduğumda göz kararı koyduğunu söylemişti tıpkı hepinizin annesi gibi. Yediğim bir çok yerde süt ile özdeşlememiş pirinçler ya da sulu kalmış tatsız bir lezzet bana anneminki en iyisi dedirtmişti. Yazın yaptığımız Karadeniz gezisinde yediğimiz meşhur Hamsiköy sütlacından sonra bile "anneminki en güzeli " demiştim. Bir çok denememden sonra annemin göz kararı ölçülerini yakalayabildim. Bu defa sütlacın içine dün sizinle paylaştığım taze kremayı ekledim. Daha dolgun bir sütlaç çıktığı ortaya ve prensesle çok beğendik... Gereken Malzemeler:1 su bardağı pirinç ( bulabilirseniz kırık pirinç)1 lt süt3 su bardağı su1 su bardağı taze krema2-2,5 su bardağı toz şeker1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi (opsiyonel)Üzerine:tarçın yada nar taneleri


Taze Kremalı Sütlaç
Hazırlanışı:Pirinci iyice yıkayıp, 3 bardak su ile iyice yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişirin.Pişerken suyu azalırsa sıcak su ilave edebilirsiniz.Yumuşayan, su ile özdeşleşen pirinçlere sütü ilave edip yaklaşık 20 dakika kadar daha pişirin.Şekeri ve portakal kabuğu rendesini de ilave edip 5 dakika daha pişirin.Bu sırada sütlaç koyulaşmış kıvamını bulmuş olmalı.1 su bardağı taze kremayı da ilave edip iyice karıştırıp ocağı kapatın.Hafif ılınınca kaselere dökün. Üzerine dilerseniz tarçın ya da nar taneleri serperek servis yapın. Taze Kremalı Sütlaç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...