27 Mayıs 2012 Pazar

Güncel Tarifler Arnavut Ciğeri

Yemek tarifleri, hasta yemekleri hoş geldiniz.
Arnavut Ciğeri
Yıllarca yumurtaya, kırmızı ete, sakatatlara korkulu gözlerle baktım. Hafta sonu sabah kahvaltısında yediğim yumurtanın sarısı "kolestrolümü ya yükseltirse " diye boğazıma dizildi. Tereyağını çocukluğumdaki gibi ekmeğin üzerine sürüp ne zaman en son yedim hatırlamıyorum bile. Canım babacığımla yediğimiz parmak kokoreçler ise onunla beraber çok uzaklarda kaldı. Ne zamanki bir firmanın üniversitede yaptığı kan ölçümlerinde hiç bilmediğim, o güne kadar hiç bir rahatsızlık hissetmediğim kolestrolümün yüksek çıktığı söylendi o sevdiğim lezzetlere hasret kaldım, yediğim zamanda suçluluk duydum...Ama iki gündür de kafam karışık, çoğumuzun bildiği basından izlediğimiz Karatay Diyeti kitabını okumaya başlayınca biz mi yanıldık, bizler mi kandırıldık demeye başladım... Yorumu sizlere bırakarak herkesin bildiği, arşivimde olmasını istediğim bir tarif vermek istedim bugün...
Gereken Malzemeler:Yarım kg dana ciğeriUn Kızartmak için sıvıyağ Garnitür olarak :Patates kızartması Soğan Maydanoz
Yapılışı:
Ciğeri yıkayın. (Ciğerin daha yumuşak olması için yıkanması tavsiye edilmez ama ben nereden, hangi şartlarda geldiğini bilmediğim için her defasında yıkamayı tercih ediyorum bu ayrıntı size kalmış)
Ciğerin suyunun süzülmesi için bir süzgeçte bekletin. Daha sonra küp küp iri parçalar halinde kesin.
Buzdolabı poşetinin içine bir miktar unu koyup ciğer parçalarını poşetin içine atın, ağzını kapatın ve poşeti sallayın. Bu şekilde ciğerler una rahatlıkla bulanır. (İçinden çıkardığınızda fazla un varsa silkeleyin.Ciğerin üzerinde fazla kalan un ciğeri sertleştirir) .
Kızdırılmış yağda hafifçe karartmadan kızartın.
Kızarmış patates, dilimlenmiş tuzla ovulmuş soğan ve maydanoz ile servis yapın.


Arnavut Ciğeri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...