27 Mayıs 2012 Pazar

Güncel Tarifler Krem Şantili Şerit Poğaça

Yemek tarifleri, hasta yemekleri hoş geldiniz.
Krem Şantili Şerit Poğaça
Mayalı hamurlara ne kadar zor alıştığımı, Hilal'in tarifi ile şeytanın bacağını kırdığımı daha önce yazmıştım. O gün bugündür de ne zaman vaktim biraz fazla olsa kitaplardan, bloglardan mayalı tarifleri denemeye çalışıyorum. Çalışıyorum da mayalı hamurların kabarmasını beklemek bana hala biraz sıkıcı geliyor ... Bu tarifi de bloglarda çok sık görmüştüm. Şeklini ise Deniz' in daha önce paylaştığı bir tariften aldım. Soğuk havada, sımsıcak bir çayın yanında harika gider diye düşündüm... Gereken Malzemeler:1 poşet krem şanti250 gr tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşamış)1 paket instant maya1 su bardağı ılık süt2 adet yumurta ( birinin sarısı üzerine sürülecek)1 paket kabartma tozu1 tatlı kaşığı tuzAldığı kadar un Üzerine : Susam, çörek otu İçine : Rendelenmiş peynir, maydanoz Yapılışı :2-3 su bardağı unun ortasını havuz gibi açın.Ilık süt, maya, tereyağı, yumurta, kabartma tozu ile krem şantiyi de ilave ederek unun çevresinden alarak yumuşak bir hamur tutun.Gerekirse un ilave edebilirsiniz.Ilık bir yerde üzerine nemli bir bez örterek 30 dakika mayalanması için bekletin.Hamurdan parçalar koparıp merdane ile dikdörtgen olacak şekilde açın. Dikdörtgenin kısa kenarından hamurun yarısına kadar bıçakla şerit şerit kesikler atın.Hamurun kesilmemiş kısmına iç malzemesinden koyarak şerit kısmına doğru sarın.Hamurun tümü bitinceye kadar işlemi tekrarlayın. (Detaylı şekil için bakınız).Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serperek 15 dakika kadar bekletin.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Krem Şantili Şerit Poğaça

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...