27 Mayıs 2012 Pazar

Haşhaşlı Keşkül

Yine uzun bir ara... Taşınma telaşı, haftalardır hastane ev arasındaki koşuşturmaya bir de prensesin yurtdışı gezisinin hazırlığı  eklenince bloğuma zorunlu ara vermek zorunda kaldım. Sanıyorum yaz ortasına kadar bu yoğunluk böyle devam edecek...Daha önce keşkül ve fukara keşkülünü sizlerle paylaşmıştım. Her ikisi de bizim severek yediğimiz tariflerdi. Haşhaşlı keşkül de seveceğinizi umduğum, değişik bir tarif...
Tarifi Sofra Dergisinde görmüştüm. Ölçüleri hiç değiştirmeden uyguladım.
Gereken Malzemeler:
1 litre süt1 su bardağı toz şeker1 su bardağı toz badem2 yemek kaşığı mısır nişastası2 yemek kaşığı haşhaş tohumu1 adet yumurta sarısı1 paket vanilyaÜzerine:Soyulmuş badem, antep fıstığıHazırlanışı :Süt, şeker, yumurta sarısı ve toz bademi bir tencereye alın.İyice karıştırıp orta ateşte kaynamaya bırakın.Nişastayı bir miktar su ile çözerek yavaş yavaş kaynayan sütlü karışıma ilave edin.Koyulaşıncaya kadar karıştırın.Haşhaş tohumunu da ekleyip karıştırın , ocaktan alın.Servis kaselerine paylaştırın.Soğuyunca üzerini badem, antep fıstığı ile süsleyin.
Haşhaşlı Keşkül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...