19 Mayıs 2012 Cumartesi

ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ

ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ Haftanın sonuna geldik ve bugün pazar kahvaltınız için aslında hepinizin bildigi bir tarif vereyim istedim.Ben en sevdigim hatta bayıldıgım bir börektir.Annem sık sık yapardı bize küçükken.Hatta annemden fazla hamur yogurmasını birde benim deyimimle şekerli ekmek yapmasını isterdim.O da hiç üşenmez yapardı.Canım annem benim.Artık birgünde şekerli ekmek tarifini veririm size.
ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ MALZEMELERİ:
  • 2-2,5 su bardagı un
  • su
  • tuz

İÇ MALZEMESİ:

  • Yarım veya 1 kilo ıspanak
  • 2 adet kuru sogan
  • tuz,kırmızı toz biber,
  • istenilen miktarda lor
  • az sıvıyag
ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ

Hamuru için un ve tuz bir kaba alınır ve yavaş yavaş üstüne su ilave edilerek yogrulur.Kulak memesi kıvamına (bu kıvam açıklaması bana hep garip gelmiştir ama başka nasıl anlatacagımı bilemiyorum)gelince hamurumuz hazır demektir.İçi için soganlar yemekli dogranır,ıspanaklar ayıklanarak yıkanır ve oda dogranır.Soganları derin bir kaba alıyoruz ve üzerine az tuz ilavesi ile soganları ovuyoruz sonra ıspanakları üstüne koyup ovmaya devam ediyoruz.Ispanaklar ve soganlar tuzla ovulunca diriligini kaybediyor(bu yöntemle yaparsanız hemde ıspanagın besin degerini kaybetmemiş olursunuz)Sonra üstüne kırmızbiberini ve lorunu ekliyoruz.En son olarak az sıvıyag koyup karıştırıyoruz.İçimizde hazır artık.Hamurdan limon büyüklügünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve oklava veya merdane ile unlu zeminde açıyoruz.Açılan hamurların uç tarafına içten koyuyoruz.Sonra yarım ay şeklide kapatıyoruz.Ve kıgın teflon tavada arkalı önlü pişiriyoruz.

Afiyet olsun.

ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...