19 Mayıs 2012 Cumartesi

MANTAR SOSLU BONFİLE

MANTAR SOSLU BONFİLEMantar soslu tatlara oldum olası bayılırım.Her seferinde söylüyorum ah bir de mantar konusunda pinpirikli olmasam daha güzel olacak.Aslında kültür mantarının zehirleme gibi bir zararı yok ama yine de....Neyse oglum anne et yiyecegim deyince kolları sıvayıp girdim mutfaga.Dolabı açtım baktım ne türlü malzemeler var diye.Ve sonuçta bu yemek çıktı ortaya.İşte tarif:
MANTAR SOSLU BONFİLE MALZEMELERİ:
  • yarım kilo kadar bonfile(ben 3 parça aldım kişi sayısına göre)
  • 2 adet domates
  • 1 adet kuru sogan
  • 400 gr. mantar
  • 3-4 adet sivri biber
  • 1 yemek kaşıgı tereyag
  • bir miktar sıvıyag
  • kaşar rendesi(üstüne serpmek için)
  • tuz,karabiber,toz kırmızı biber


Bonfilelere arkalı önlü tuz,karabiber ve kırmızbiber serpelim. Tavaya tereyağını alıp eritelim ve bonfileleri arkalı önlü kızartalım. Ayrı bir tavaya sıvı yağı alalım. Küp doğranmış soğanları ekleyerek kavuralım. İnce dilimlenmiş mantarları ekleyerek mantarlar suyunu bırakıp çekene dek kavurmaya devam edelim.Yemeklik doğranmış domatesleri,sivribiberleri, tuzu ve karabiberi ekleyerek 4-5 dk. daha suyu çekilene dek kavuralım. Mantarlı harcı ateşten alalım.Bonfileleri borcama dizelim, üzerine mantarlı harcı yayarak kaşar rendesi serpelim. Önceden ısıtılmış 200öb0 ısılı fırında kaşarlar eriyip üzeri hafifçe pembeleşene dek pişirerek servis yapalım.
Afiyet olsun.

MANTAR SOSLU BONFİLEMANTAR SOSLU BONFİLE

1 yorum:

  1. merhaba canım,eline sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...