19 Mayıs 2012 Cumartesi

Elmalı Kurabiye - Annemden

Elmalı Kurabiye - AnnemdenDün anneme uğradığımda tarifini aldığım , çocukluğumun yegane talarından biri olan elmalı kurabiyemi sizlerle paylaşmak istiyorum. Tarifi hemen hayata geçirmek istedim , yaparken 2 kere annemi aradım ama sonuç gayet başarılı oldu :-)
Tabi benim aramalarım sonucu babamın da canı çekti annemde mutfağa girip yapmak zorunda kaldı:-))
Şimdi tarifi görünce neden 2 kere arama gereği duydun dediğinizi duyar gibiyim , işimi sağlama almak istedim nede olsa hamur işlerinde pek becerikli sayılmam:-)
Ama eşim ve kızımın tadımları sonucu tam notu aldı , ben de çocukluğumun tadını bulmuş oldum.

Malzemeler ;
- 100 gr. becel yağı
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
- 1 çay kaşığı karbonat ya da 1/2 paket kabartma tozu
- alabildiği kadar un
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
İç malzemesi ;
- 2 elma ( rendelenmiş )
- 1,5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 fincan kırılmış ceviz

Bir tavada elma rendesiyle şekeri hafif ateşte bir müddet pişiriyoruz , üzerine tarçını ve cevizi ilave edip kullanmak için soğumasını bekliyoruz.
Hamurumuz için ;
Yağı eritip sıvı yağ ile birlikte bir kaba alıyoruz , üzerine yoğurt ilave edip iyice karıştırıyoruz.
Bir miktar unu koyup vanilya ve kabartma tozunu ekleyip hamuru elimizle karıştırıyoruz , kulak memesi kıvamına gelene kadar un ilave ediyoruz.
Kabuklu ceviz büyüklüğünde parçalara alıp avuç içimizde açıp ortasına elmalı malzemeden koyup D şeklinde kapatıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizip önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.
Üzeri pembeleşmeden çıkartıp sıcakken ,çukur bir kaba koyduğumuz pudra şekerine bulayıp servis tabağımıza diziyoruz.


Elmalı Kurabiye - Annemden
Sağlıcakla kalın.



Elmalı Kurabiye - Annemden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...