19 Mayıs 2012 Cumartesi

Hasta Yemekleri Çağla Aşı ve Gaziantep ...

Değerli hastayemekleri.blogspot.com takipçileri için birbirinden güzel tariflerimiz devam ediyor.


Merhabalar. 
Tüm haftasonumu mutfakta geçirdim. Son zamanlarda üzerimde bir yöresellik var ki sormayın. Ehh kolay değil mutfağı ile ünlü bir şehirde yaşamak. Haliyle tanıtmak istiyorum farklı tadları. Benim da daha önce hiç denemediğim, annemden dahi yemediğim bir yemek Çağla Aşı.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi şehrimizin kültürünü anlatabilmek adına bir çok çalışmalar yapıyor. Bunları beğeni ile takip ediyorum. Ben de bir elçi olarak düşündüm kendimi ve çorbada benim de tuzum bulunsun istedim. Yemek blogumun olduğunu bilinmeden, tesadüfen hediye edilen Gaziantep Belediyesi Kültür Bölümünün hazırladığı* Gaziantep Mutfağına ait bir yemek kitabım var. Hatrı sayılır ölçüde yemek kitabım ve dergim olmasına rağmen bu kitabın yeri benim için ayrı.

Kitaptaki tariflerin her biri kültürümün bir parçası, her birini severek yapıyorum. Hepsine aşinayım. Yapım inceliklerini biliyorum. Farkettiğim ise bu yemeklere sayfamda çok az yer verdiğim.
Bu nedenle kendi yöremin yemeklerine ağırlık vermek istiyorum...
    


Yemek tarifini vermeden önce bahsetmek istedim; Gaziantep mutfağında yoğurtlu yemekler ağırlıklıdır. Ve yapım şekli hemen hepsinde aynıdır. Ana malzemenin değiştirilmesi ile çeşitlendirilir. Örmeğin çağla yerine, patetes eklendiğinde yoğurtlu patates yemeği olur.
Çağla Aşının yapımı ise şöyle ;
  • Düdüklü tencerede et ve nohut haşlayın.
  • Çağlaları ikiye bölüp, içini boşaltın ve ayrı bir tencerede haşlayın. Haşladıktan sonra suyunu değiştirin.
  • Haşlanmış et ve nohuta, yine haşladığınız çağlayı ekleyip bir taşım kaynatın.
Diğer taraftan yoğurt sosunu hazırlamak için ;
  • Süzdürülmüş yoğurta bir yumurta kırın ve çırpın. Kısık ateşte ılıklaştırın.
  • Yemeğin suyundan ilave edip karıştırın. Sonra da sos ile yemeği karıştırın.
  • Küçük bir tavada yağı kızdırın ve haspir atın. Yemeğin üzerine dökün.
  • Haspir yerine kuru nane de kullanılabilir. 
Bu yemeğin salçalısını da yapmak mümkün. İlk defa deneyip tadına bakmış biri olarak kişisel düşüncem ise güzel bir yemek fakat sürekli yapmalıyım hissi uyandırmadı bende.
Ayrıca yakın zamanda Gaziantep Rehberi hazırlamak için çalışmalara başlayacağım. Gaziantep'e gelip de neler yapılır diye düşünenler için önbilgi olur diye düşünüyorum. O kadar çok şey var ki bu konuda yazmak istediğim. Şimdiden onlarca fikir var aklımda sıralanan.... :)
Seviyorum bu şehri... Ailem burada olmasa da, kopup gidemiyorum buralardan... Sanki başka bir şehirde nefes alamayacakmışım gibi...
Huzur dolu bir hafta geçirmeniz dileği ile...Sevgiler... 
Kitabın yazarı M.Ragıp GÜZELBEY - ŞiveydizÇağla Aşı ve Gaziantep ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...