26 Ağustos 2012 Pazar

Çilekli Tart Beyaz Çikolatalı

Enfes bir tart tarifi
beyaz çikolatalı çilekli tartBaharla  beraber çilekde geldi.. Kıpkırmızı rengiyle, mis kokusuyla benimde sevdiğim meyvedir çilek.. Girdiği    her tatlıya rengiyle görünümüyle çok yakışır benimde bu sefer tartımı şenlendirdi..
Tart hamuru kıtır kıtır bisküvi kıvamında, tart seviyorsanız beğeneceğinizi düşünüyorum.. Hamurunu yoğururken  robotu kullandım. Soğuk tereyağla unu toparlamak zor oluyor unla beraber soğuk tereyağını  robotta çektim önce çok dağıldı toparlanmayacak sandım biraz daha çekince toparlanmaya başladı en son yoğurma kabına aldım biraz yoğurunca hamur tamamen toparlandı 5 dakikada tart hamurunu hazırlamış oldum..beyaz çikolatalı çilekli tart
malzemeler125 gr soğuk tereyağ1/2 çay bardağı şeker1 tane yumurta250 gr un
Hepsini robota koyup çalıştırın toparlandığı zaman yoğurma kabına alın yoğurun. 15 dk buzdolabında dinlendirin.
200 ml krema2 tane yumurta sarısı200 gr beyaz çikolata
Kremayı küçük kaba alın içine çikolatayı kırın ocakta çikolatalar eriyene kadar tutun. Ilındığı zaman yumurta sarılarını ekleyip karıştırın. 
Fırını 180C'de ısıtın. Hamuru açın 26 cm.lik kalıba yayın. (iki fırın kağıdının arasında açarsanız daha kolay açılır kağıtla beraber kalıba kolay yerleştirirsiniz) çatalla her yerini delin.
Hazırladığınız kremayı hamurun üzerine dökün fırında yaklaşık 35 dk. pişirin.  (kendi fırınınıza göre pişirme süresi değişebilir. Kalıbı salladığınızda krema sallanıyor olacak beklerken çikolata kıvam alıyor önemli olan hamurun pişmesi) pişerken kabaran yerleri oldu kaşıkla üzerine bastırıp pişirmeye devam ettim:)
Tart soğudukdan sonra dilimlediğiniz çilekleri üzerine yerleştirin. Ben üzerine tart jölesi kullanmadım isterseniz  tarifine göre tart jölesini hazırlayıp üzerine dökün donunca servis yapın.


beyaz çikolatalı çilekli tart

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...