26 Ağustos 2012 Pazar

sebzeli kış çorbası


sebzeli kış çorbasıBu çorbayı kışın çok yaparım ben. Bazen bu şekliyle bazen kremalı bazen de taneli onları da zamanla yayınlayacağım. Neden mi çok yaparım ben bu çorbayı? İçinde kereviz, pırasa, lahana olduğu için üçüde zor sebze kokusundan tadından benim ufaklıkların yemediği sebzeler gerçi şimdi dersiniz seninkiler ne yiyor, bende bilmiyorum neyi sevdiklerini:) gülüyorum ama üzülüyorum için için en azından çocuklar köfte patatesi sever değil mi? onu bile sevmiyorlar.. Konuyu toparlarsam bu sebebden dolayı bu çorbayı kışın yaparım bir kaşık bile içseler kar sayarım ben. Küçük bir ilikli kemikle pişirirseniz çok daha faydalı olacaktır, Kullanmak zorunda değilsiniz tabi:)
malzemeler(burada bu çorbalık 600-750gr arasında paketlenmiş hazır olarak satılıyor)bir küçük dilim beyaz lahanayarım kereviz (kerevizin yaprağı varsa üzerinde birkaç dal kullanın)1 küçük patates1 tane havuçyarım pırasa1 tane kuru soğan1 ym kaşığı salça3 ym kaşığı zeytinyağ1 küçük kemik (opsiyonel)1 diş sarımsak (opsiyonel)1 tane defne yaprağı (opsiyonel)1,5 lt su2 ym kaşığı pirinç
hazırlanışıTüm sebzeleri ufak ufak doğrayın. Soğanı, havucu ve kemiği yağda kavurun. Diğer sebzeleri ekleyin biraz soteleyin. Salçayı ekleyip bir iki çevirin üzerine pirinci ve suyu ekleyin. Kaynayıp yumuşayana kadar pişirin. Eğer içine kemik ve defne yaprağı kullandıysanız çorbadan çıkarın. Blendırdan geçirin. Sıcak olarak servis yapın.sebzeli kış çorbasısebzeli kış çorbası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...