26 Ağustos 2012 Pazar

taze soğanlı zeytinyağlı bakla


taze soğanlı zeytinyağlı bakla
Nihayet bakla pişirebildim. Türk bakkalına ne zaman gitsem beklemekten sararmış kötüleşmiş bakla oluyor, körpesine denk gelemiyordum. Baklanın bu halini de sevsem asıl pişirme şeklim salçalı ve kimyonlu olanıdır onu yoğurtlu bunu sade sunarım.. Evde kimyonum kalmadığı için taze soğanlı pişirdim ikinci bulduğumuda kimyonlu pişireceğim..
malzemeler
yarım kilo taze bakla
3 tane taze soğan
2 tane kurusoğan
4 ym kaşığı zeytinyağ
1 ym kaşığı un
1 tatlı kaşığı toz şeker
tuz

hazırlanışıBaklaları yıkayın. Bir kabın içine  yarım limon suyu, 1 ym kaşığı unla su hazırlayın. Yıkadığınız baklaları kenarlarını temizleyip varsa kılçıklarını çıkarın. Baklanın boyuna göre iki yada üçe bölün unlu, limonlu suya bırakın. (bu işlemi yaparsanız baklalarınız piştiği zaman çok kararmaz resimdeki gibi olur)
Taze soğanları kıyın,  Kuru soğanı ince yemeklik doğrayın. Zeytinyağında kavurun. Unu ekleyip soğanları çevirin. Un tencereye sarmadan suyun içinden baklaları çıkarıp soğanların üzerine koyun beraber çevirin. Taze soğanı, şekeri, tuzu ekleyip baklaların üzerine kadar su ekleyin. Su kaynadığı zaman ocağın altını kısın. Suyunu çekene kadar pişirin. Ocaktan aldıktan sonra ince kıyım dereotu serpin.. Benimki hafif sulu kaldı baklalar karışıktı taze ve kartı vardı suyu kaldıracağını düşünüp biraz daha fazla koydum ama hemencik pişip beni yanılttılar yinede ben çok beğendim tam kıvamlı zeytinyağlı olmuştu umarım sizlerde beğenirsiniz.. Afiyetle..

tazesoğanlı zeytinyağlı taze bakla yemeğitaze soğanlı zeytinyağlı bakla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...