26 Ağustos 2012 Pazar

aşure


aşureAşurenin rengi beyaz, kıvamı biraz koyu olmalıdır benim için ve üzerinde mutlaka nar taneleri olmalı. Ya sizin? Eğer aynı tadı ve kıvamı seviyorsanız bu tarif tam sizlik. Yaparken her şeyin ölçüsünü aldım ilk defa yapacaksanız tamamen işinizi kolaylaştıracağını düşünüyorum. Benim bildiğim içinde en az 7 çeşit olurmuş ve 7 kişiye dağıtılırmış. üzerine konan mavi kelebek oğlum doğduğunda kapıyı süslediğim mavi tülün üzerindeki süs, bahar havası verdi biraz kanımca:)Pişirirken kurutulmuş erik, iç bakla, kestane ekleyebilirsiniz ben tercih etmiyorum ama içine fındık, fıstık, badem, ceviz gibi kuru yemişlerde katılabiliyor. Benim tercihim üzerinde kullanmak hem yumuşamaması hemde karartmaması için. 3 su bardağı buğdaydan 25 kase gibi aşure çıkıyor. Daha fazla düşünüyorsanız ölçüyü arttırabilirsiniz.

malzemeler
3 su bardağı aşurelik buğday1 gece önceden 5-6 kez sıcak suyla yıkayın süzün. Üzerine 10 su bardağı su koyarak kaynatın ocağın altını kapatın ve ertesi güne kadar bekletin.
1,5 su bardağı  kuru fasulye 1,5 su bardağı  nohutyine bir gece önceden  ıslatın ertesi gün yumuşayana kadar çok iyi pişirin suyunu süzün.
10 tane inciri bütün olarak haşlayın suyunu süzün ve dörde bölün.
1 kase kayısıyı sıcak suda 10 dk. bekletin suyunu süzün ve küçük doğrayın.
1 tane büyük portakalın kabuğunu rendeleyin kalın soyarak beyaz kısımlarından ayırın ve minik minik doğrayın.
1 tane büyük elmanın kabuğunu soyun minik minik doğrayın (bu işlemi tencereye ekleyeceğiniz zaman yapın ki kararmasın)
1 türk kahve fincanı kuş üzümünü 10 dk. sıcak suda bekletin ve süzün.
1 su bardağı kuru üzümü sıcak suda bekletin ve süzün.
Ertesi gün buğdaylar suyunu çekmiş olacaktır üzerine 5 lt. su ve 1 çay bardağı yıkanmış pirinç ekleyip orta ateşte 1 saat pişirin. Bazıları aşurenin karıştırılmayacağını söylesede tahta kaşıkla karıştırarak altının tutmasını engelleyin. Hepsini bir anda alacak tencereniz yoksa ikiye bölerek en büyük boy tencerenizde de pişirebilirsiniz.
1 saat sonra yukarıda yazılan tüm malzemeleri (incir hariç) ekleyin 15 dk. daha pişirin.
1 kilo + 2 su bardağı şeker, 8 tane karanfil ekleyin son kez 15 dk. daha pişirin ocaktan alır almaz inciri ekleyin ve karıştırın. Toplamda 1,5 saat pişmiş olacak buğdaydan farkedebilirmi pişme süresi bilemiycem oda sanırım akşamdan ıslattığınızda sabah anlayabilirsiniz baya bir açılmış olmaları gerekli. İsteğe bağlı 1 tk. fincanı gül suyu ekleyebilirsiniz ocaktan aldıktan sonra ben maalesef ekleyemedim gül suyum olmadığı için.
Kaselere bölmeden önce 10 dk. tencerede bekletin. sonra porsiyonlara ayırın. Üzerine tarçın serpin ve dilediğiniz gibi süsleyin. Benim aşurelerimin üzerinde, kavrulmuş kıyılmış badem, nar, çekilmiş antep fıstığı ince kesilmiş kayısı/incir var. Fındık fıstık, ceviz, kiraz şekerlemesi, hindistan cevizi, hatta kavrulmuş susamla istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz..
Bu kaselerde dağıtılmak üzere hazırladıklarım. Bu şekilde tercih ettim kapaklarıda var dağıtırken kolaylık oluyor hem karşı taraf kabın iadesinde zorluk yaşamıyor..
bir iki notcuk: Bu su ölçüsüyle piştiği zaman hafif sulu oluyor ertesi gün  suyunu çekiyor ama rahatsız edici değilde tam kıvamlı bir aşure oluyor. Eğer hafif sulu isterseniz 2-3 su bardağı suyu fazla tutun. Şekeri ona göre arttırın.
1 kilo+2 su bardağı şeker ölçüsü bence tam kıvamında oluyor ağızda ve boğazda yakıcı şeker tadı bırakmıyor ama hafif biraz daha belirgin olsun isterseniz 1 su bardağı daha katabilirsiniz..
aşure

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...