26 Ağustos 2012 Pazar

ıspanaklı tavuk sarma


ıspanaklı tavuk sarmaHatırlarsanız tavuklu ıspanak gratende yarım kilo ıspanağı iki ana yemek olarak pişirdiğimi yazmışdım. Bu tavuk sarmalarda ikinci ana yemeğimiz.. Sonraki günlerde bahsettiğim anne usulü ıspanak yemeğimi pişirmeme ramak kalmıştı ki bir poşet ıspanağın çürümüş olduğunu gördüm oysa ki alalı bir gün olmuştu ama alırken farketmedim. Yine pişiremedim ama çok yakında tencereme girecekler:) İşte bu temizlenmiş ıspanakların dezavantajları da olabiliyor yıkandığı için, suyu iyice süzdürülmeden paketlenince çürüyor.. Birde benim tavuk sarmalarım pek estetik olmadı çünkü tavuk göğsü evde bütün olarak vardı kendim dilimledim ama inceltemedim. Yaparsanız muhtemelen sizinkiler daha şık duracaktır servis yaptığınız tabaklarda..
malzemeler6 dilim tavuk şinitzel250 gr ıspanak1 tane küçük kuru soğan6 dilim kaşar yada dil peyniri2 ym kaşığı zeytinyağkarabiberkişniştuz
hazırlanışıKuru soğanı yemeklik doğrayın zeytinyağında soteleyin. Temizlenmiş ıspanakları ince kıyın soğanların üzerine alın beraber kavurun karabiber ve tuzla tatlandırın ocaktan alıp soğutun.
Tavuk şinitzellerin üzerine tuz, karabiber ve kişniş serpin bir ucuna ıspanaklı harçtan koyun üzerine bir parmak genişliğinde peyniri koyun ve sararak rulo yapın. Kürdanlarla tutturun.
Tavaya biraz yağ alarak önlü arkalı kızartın. 200C fırında üzerini folyoyla kapatarak 20 dk. pişirin. Ben tavukları başka kaba almadan aynı tavayla fırına verdim. Fırında yanmayacak kulplu yada kulpsuz tavanız varsa onu tercih edebilirsiniz..  Piştikden sonra mutlaka kürdanları çıkartarak, istediğiniz garnitürle servis yapın..
ıspanaklı tavuk rulo
ıspanaklı tavuk sarma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...