26 Ağustos 2012 Pazar

5. yaş günü partisi


Sarı civcivim, tatlı oğlum, aşkitomun 5. yaşını benim ve onun arkadaşlarıyla çok güzel bir doğum günü partisiyle kutladık. Zamana inanabilmek mümkün değil hiç anlayamadan koskoca beş yıl nasıl da akıp geçti bilemiyorum. Kaç güz, kaç bahar geride bıraktık oğlumla daha şimdiden yolun başındayken ne fırtınalar yaşadık, beraber ağladık, öfkelendik birbirimize, ne çok da seviştik.. "Annem, seni çok seviyorum" dediğinde göz yaşlarımı tutamadığım anlar çok oldu. Evin en küçük bireyini baya bir hırpalarkende Ardaaaa deyişim evin içinde çınlandı.. İşte böyle geçivermiş günler baya bir büyümüş benim minik prensim, okula başlamış, hobileri oluşmuş, odasını artık kendi toplar yaşa gelivermiş.. Sağlıkla, mutlulukla nice çok çok uzun senelere canım oğlum...
kornişonlu mantar salataBu salatayı bu aralar çok yaptım, pratik ve evde her zaman olan malzeme içerdiğinden tercih ediyorum. Şipşak tariflerden biri..
Yarım kilo mantarı temizleyin dörde bölün kaynar suda haşlayın, haşlarken bir kaç damla limon suyu damlatın ki kararmasın. Yine 2 tane kırmızı biberi haşlayın çekirdeklerini temizleyin küçük doğrayın. 1 kase kornişonu küp küp doğrayın. Yarım tutam dereotunu ince kıyın. Karıştırma kabına alarak, 1 kase mısır, zeytinyağ, limon suyu, tuz ilave edip karıştırın servis tabağına alın.
bulgurlu, havuçlu kabak salatasıyine yemekbirask çıkartmasıdır.. Kısır havasında oldu biraz ama çok beğenildi.
malzemeler4 tane büyük boy kabak3 tane havuç1 çay bardağı ince bulguryarım demet taze soğanyarım demet dereotuyarım demet maydonoz1 tane limon suyukarabiber1 tatlı kaşığı kuru nane tazede olabilir1 çay bardağı zeytinyağtuz
hazırlanışıHavucu ve kabağı rendeleyin beraber zeytinyağında soteleyin. (zeytinyağı biraz daha fazla kullandım havuç yağı çekiyor tercih sizin) Sıcakken kısırlık bulguru ekleyin karıştırın, tavanın üzerine kapak kapatın buharıyla bulgur yumuşasın. Soğudu zaman ince kıydığınız yeşillikleri, limon suyunu, tuzu, karabiberi ekleyin karıştırın servis tabağına alın.
peynirli biber dilimleriGüzel bir lezzet ama doğum gününe uygun değil sanırım sonradan pek yakıştıramadım. Kahvaltı sofralarına gidecek bir tarif yinede son karar sizlerin.
3 renk küçük boy paprikayı yıkayın üst kısmından kesin çekirdeklerini temizleyin. 200 gr sert peyniri ezin (feta kullandım) bir tutam dereotunu ince kıyın, biraz pulbiber ve zeytinyağıda ekleyip karıştırın. Biberlerin içini doldurun iyice bastırın. Buzdolabında 1 saat dinlendirip çıkarın yarım cm. kalınlığında dilimleyin. Ortalarına çörekotu serpin.kurabiye tabaklarımız(fotoğraflar bu kadar bozuk değil ama kolaj yaparken ayarlayamadım)

kalbura bastı ve balparmak tatlısı
doğumgünü pastaları: erdbeertorte, portakal aromalı çikolatalı  pasta ve tiramisu pasta
ah ahhh diyorum soldaki pasta sözüm ona mcqueen araba pasta olacaktı şeklini verdim ama kaplaması bir felaket olunca neredeyse çöpe gidecekti tadından çok emin olduğum için atamadım üzerindeki marzipanı sıyırıp,  üst  kısımlarındaki parça kekleri temizledim kaplaması çok kötü kaldı marzipan silip süpürdü krema yapmaya halim kalmadı, kremşanti evde yok napsam derken 1 kutu çikolata parçasını üzerine döktüm ayıcık şekerleriyle süsledim.. Çocuklar tadını çok sevdi :)
sepet peynirli, sucuklu börekçok beğenilen böreklerden oldu, sanırım sucuk ve sepet peyniri değişik bir tat verdi..
hamuru için 3,5 su bardağı un1 çay kaşığı tuzaldığı kadar suYumuşak hamur yoğurun, bir saat dinlendirin. Limon kadar bezeler yapın. Unlayarak yufka boyunda açın.
sosu için1 su bardağı yoğurt3 tane yumurta1su bardağı svıyağ hepsini çırpın
iç harcı içinince kıyılmış sepet peyniriküçük doğranmış sucukkarıştırın
Açılan yufkanın her yerine sosdan sürün. Yufkayı 8'e bölün geniş şekilde sararak yağlanmış tepsiye dizin. Üzerine kalan sosdan sürüp, susam serpin. 200C fırında pişirin.
bürüksel lahana salatası
malzemeler1 kilo bürüksel lahanası1 tane eksi elma1 su bardağı iri çekilmiş cevizbir tutam maydonozbir tutam dereotu
sosu için1 çay bardağı zeytinyağ2 ym kaşığı limon suyu2 ym kaşığı kırmızı üzüm sirkesi1 diş ezilmiş sarımsak1 ym kaşığı salata baharatı (isteğe bağlı)hepsini karıştırın
Lahanaların kök ve dış yapraklarını temizleyin, yıkayın robotta rendeleyin. Yeşilliği ince kıyıp diğer malzemelerle beraber karıştırın. Servis tabağına alıp istediğiniz şekilde süsleyin.
kıymalı ve peynirli pidelerkuşbaşılı, peynirli yada kıymalı pidelerin tarifine linkin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz..
kırmızı pancar salatası
malzemeleryarım kilo kırmızı pancaryarım demet maydonoz1 su bardağı iiri çekilmiş ceviz
sosu için(bürüksel lahanası ile aynı sos)1/2 çay bardağı zeytinyağ
1 ym kaşığı limon suyu
1 ym kaşığı kırmızı üzüm sirkesi
1 diş ezilmiş sarımsak
1/2 ym kaşığı salata baharatı (isteğe bağlı)
hepsini karıştırın

Pancarın kabuklarını ince soyun. Kaynar suda ezilmeden diri kalacak şekilde haşlayın. Suyunu süzün soğuduktan sonra rendeleyin. İnce kıydığınız maydonozu ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.

bol yeşillikli sade patates salatası
1kilo patatesin kabuklarını soyun haşlayın. Süzün Kuşbaşı doğrayın. 1 demet taze soğan, 1 demet maydonoz, 1 demet dereotu varsa kuzu kulağı hepsini ince kıyın. 1,5 tane limonun suyunu, zeytinyağı ve tuz ekleyerek karıştırın. (patates zeytinyağını çeker az kullanmayın, 1,5 çay bardağı kullandım)
havuç tarator/mayonezli havuç salatasıbildik bir tarif ben nasıl yapmışım buradan bakabilirsiniz..

soframızın  genel görüntüsü
sokak simidiYiyen herkezin mest olduğu nefis sokak simitleri, tarifini sonra yazacağım..
ve doğum günlerimin vazgeçilmez tatlısı cheseecake..Bu sefer değişiklik yaparak porsiyonluk yaptım çok cici bişey oldular..
orman meyveli, tek kişilik cheseecake
malzemeler
300 gr krem peynir
1 çay bardağı süzme yoğurt (quark)
1 tane yumurta
3 ym kaşığı un
1 pk vanilya
1 tane limonun kabuğunun rendesi ve suyu
yarım su bardağından biraz fazla toz şeker
1 çay bardağı krema
1 kase orman meyvesi

alt tabanı için
yarım paket burçak bisküvi
2 ym kaşığı dolusu tereyağ
bisküvileri rondada çekin, tereyağı eritip karıştırın.

hazırlanışı
Minik kek kalıplarının tabanına paylaştırarak döşeyin.Yumurta, şeker ve vanilyayı özleşene kadar mikserle çırpın. Meyveler hariç diğer malzemeleride ekeleyerek çırpın. Hazırladığınız  kek kalıplarına paylaştırın, üzerine orman meyvelerinden serpin. 180C fırında 40-45 dk. pişirin. Fırından ılındığı zaman çıkarın Buzdolabında 4-5 saat dinlendirin, üzerine pudra şekeri eleyin.
ayrıca masamızda sirkeli yoğurt soslu salatalık salatası, kısır, poğaça ve sarma vardı.. Sizlere fikir verebildiysem ne mutlu bana:)

5. yaş günü partisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...