26 Ağustos 2012 Pazar

vişneli etimekli kremalı tatlı


vişneli etimekli kremalı tatlıYine Türkiye'de yaz tatilinde, denizden çıktıktan sonra ferah ferah yenmesi için yaptığım muhteşem vişneli tatlım.. Bu kadar iddalı yazıyorum, vişneyi sevdiğimden de olabilir ama vişneyle krema birleşince etimek de doygunluğunu verince gerçekten çok hoş bir tatlı oldu. Ben mevsiminden dolayı taze vişneyle yaptım tabiki dondurulmuşuda olur. Bu tatlıyı canım arkadaşım Carmen yapardı yıllar öncesinde, damağımda kalan lezzeti hatırlayıncada benim mutfağımdan çıktı herkez tatlısını yerken ben maziye daldım yüzümdeki gizli gülümsemeyle:)
yeşilmutfaktantarifler özlemcim çay etkinliğine davet ediyor bizleri, tatlımızı alıp hemen yola çıkıyoruz..

 malzemeleryarım kilo vişne2 su bardağı su1 su bardağı şekerVişnelerin çekirdeklerini çıkarıp üzerine şekeri dökün. Karıştırın vişneler şekeri emdiği zaman ocağa alıp 5 dk. kadar pişirin. Suyu ekleyin 10 dk. daha kaynatın 1 pk tuzsuz etimeği dikdörtgen borcama dizin. Üzerine hazırladığınız şurubu dökün. Etimeklerin ortasına vişnelerden koyun.

kreması için1 lt süt7 ym kaşığı nişasta7 ym kaşığı şekerTüm malzemeyi karıştırın. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Vişneli etimeğin üzerine hazırladığınız kremayı yayın ve soğutun.
Tatlı soğuduktan sonra 1 poşet kremşantiyi tarifine göre hazırlayın kremanın üzerine yayın. En üste hindistan cevizi serpip buzdolabına kaldırın. 3-4 saat soğutup servis yapın.


vişneli etimekli kremalı tatlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...