26 Ağustos 2012 Pazar

zucchini fittata


kabaklı patatesli omlet
Evde, yemeğim olmadığı bir akşam kolay ve pratik bir yemek yapmam lazım dediğimde pişirmiştim bu kabak fittatayı. Aslında çiftci kahvaltısıymış ve içinde şarküteri ürünü olmuyor ben, benim iki miniğimi düşünerek içine sosis ekledim bir nebze cazip hale gelir ve yerler diye.. O akşamda arkadaşlarında yemeğe kalınca babada akşam nöbetinde olunca bir tava fittata bana kaldı. Yani yemek telaşına gerek yokmuş ben peynir ekmekle de geçiştirebilirdim akşam yemeğini.. O mutfakda harcadığım zamanı hazır evde sukunet varken elime alacağım kahvemle geçirebilirdim:)

hafta sonu kahvaltılarınıza alternatif olarak yapabilirsiniz,içine istediğiniz bir şarküteri ürünü koyabilir yada eklemiyebilirsiniz..
malzemeler
2 tane kabak
2 tane patates
2 tane uzun sosis (isteğe bağlı)
1 tane soğan (kırmızı soğan kullandım)
3 ym kaşığı zeytinyağ
5 tane yumurta
3 ym kaşığı süt
1 diş sarımsak
karabiber
tuz

hazırlanışıPatateslerin kabuklarını soyun yıkayın ve tuzlu suda haşlayın. Soğuyunca ince dilimlere bölün.
Kabağı temizleyin olabildiğince ince dilimlere ayırın.
Soğanı yemeklik doğrayın, sarımsağı ezin zeytinyağında soteleyin. Halka doğradığınız sosileri ve kabakları ilave edin beraber kavurun. (kabaklar ince olduğu için hemen kavruluyor, çokda pişmemeli hafif dişe gelmeli)Patatesleri ilave edin biraz çevirin.
Yumurtaları ayrı bir kaba kırın, süt, karabiber ve tuz ekleyip çırpın. Sebzelerin üzerine dökün. Omletin altı pişince tavadan yanları ayrılmaya başlayınca ya ters yüz yapın 3 dk. üst kısmını pişirin. yada benim gibi tavayı fırına vererek 5-6 dk. üst kısmını pişirin.zucchini fittata

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...