26 Ağustos 2012 Pazar

bifteğe değişik dokunuş


 Bazen farklı tatlar ararız ya hani işte öyle bir akşamda böyle bir yemek çıktı mutfağımdan.Yemek dergilerinde gördüğümüz "provencal usulü biftek" o tarz yemekleri andırdı bana:) tadı da bence harikaydı zaten oldum olası böyle yemekleri zevkli bulurum.. Yanına buharda haşlanmış sebzeninde yakışacağını düşünüyorum o zaman tamamen şık davet yemeği olacaktır.. 
malzemeler2 tane kuru soğan3 diş sarımsak300 gr mantar500 gr biftek2 ym kaşığı zeytinyağ4 ym kaşığı soya sosukekikkarabibertuz
hazırlanışıBiftekleri dikdörtgen şeklinde (2*4cm gibi) doğrayın. 2 ym kaşığı zeytinyağında  soteleyin.  Bir tabağa etleri alın. Aynı tavaya yağ kalmadıysa 1-2 ym kaşığı zeytinyağ ekleyin piyazlık doğradığınız soğanları, kıydığınız sarımsakları ekleyip soteleyin. Mantarları kıyın soğanlara ekleyin bir kaç dakika kavurun. Etleri ekleyin karıştırın. Soya sosunu, baharatları katın. Tuzunu kontrol edin soya sosunun tuzu yeterli gelmezse tuz ekleyin. 5 dk. daha pişirin. İçinde suyunu tam çektirmedim kalan suyu nefis sosunu oluşturdu isterseniz tamamen suyunu çekene kadar pişirebilirsiniz.. Braten sos havasında oldu.. Umarım sizlerde beğenirsiniz..
yanınada bildik tanıdık, fırında baharatlı patates dilimleri hazırladım
6 tane patatesyarım çay bardağı sıvıyağköribiberiyetoz kırmızı bibertoz acı kırmızı biberkekikkarabiberkişniştuz
Eğer patatesler taze ise kabuklarını soymayın. yıkayın kurulayın elma dilimi gibi dilimleyin. Yukarıdaki tüm malzemeleri karıştırarak fırın kabına yayın. 220C fırında pişirin.
bifteğe değişik dokunuş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...