19 Ocak 2013 Cumartesi

Kazandibi Tarifi

Çok değişik bir kazandibi tatlısı tarifi için karşınızdayız.
Kazandibi Malzemeleri
  • 1 kilo süt
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 2 vanilya
  • Karemelize yapmak için
  • Toz şeker
Hazırlanışı
Bir kilo sütten,  bir su bardağı kadar sütü ayıralım.Kalan sütle şekeri tencereye alıp şeker eriyine kadar orta ateşte bırakalım.Ayırdığımız sütü derin kaseye alalım ve nişasta,un,yumurta,vanilya ekleyerek çırpalım.Bu arada şekeri eriyen sütten soğuk süt kasesine bir kepçe alıp hızlıca çırpalım .Hafif ılınan unlu süt karışımını şekerli süte hızlı hızlı çırparak ilave edelim.Kaynama noktasında olan süt kısa sürede koyulaşacaktır.Sürekli çırparak kazandibinin muhallebisini pişirelim.Pişen muhallebiyi  çırparak ılıtalım.(Çok koyulursa Bir su bardağı su ile kıvamı ayarlanır.)Bu malzeme fırın tepsisi için.Fırın tepsisine 6 yemek kaşığı toz şekeri döküp ocağın dört gözünüde ateşliyip şekeri karemelize edelim .Muhallebiyi incecik karemelize olan şekerin üzerine dökelim.Soğuması ve rahat sarılması için  tepsinin dibini su ile soğutalım.Rulo şeklini verdiğimiz kazandibi tatlısı servise hazırdır. Ben orta boy teflon tavada dört kişilik yaptım.Teflon tavayı kısık ateşte ısıttım. İki yemek kaşığı toz şekeri biraz havadan ısınan tavanın her yerine gelicek şekilde döktüm.Hızlı ateşte şeker karemelize olunca iki kepçe dolusu muhallebiyi üzerine gezdirdim.Hemen ocaktan alıp soğuk su dolu büyük tepsinin içine sıcak tavayı koydum.Su ılınınca soğuk suyla değiştirdim .
 Ilınınca resimde görüldüğü gibi rulo şeklini verdiğim kazandibi tadlımız servise hazır.
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...