19 Nisan 2012 Perşembe

Sebzeli Erişte

Sebzeli Erişte

Uzun zamandır erişte yapmamıştım , bu akşamın diğer çeşidi de bu oldu . Ama tabiki tek yiyen de ben oldum:-)
Eşimin sebzelere karşı alerjisi var .Helede bezelye , kabak gibi sebzelerin makarna ve erişteye karıştırılmasına ayrıca alerjisi oluşuyor:-))Ona göre hamur işi hamur işidir , üzerine ya peynir ya da et konur :-)
Test eden sadece ben olsamda kesinlikle tadı yerindeydi diye notumu düşerim:-))

Malzemeler;

- 1/2 paket erişte
- 1 adet kabak ( kabuklu olarak küp küp doğranmış )
- 1 adet havuç ( küp küp doğranmış )
- 1 çay bardağı kadar dondurulmuş bezelye
- 3 adet taze soğan
- 1 adet domates ( küp küp doğranmış )
- istenildiği kadar tereyağı ( ben 1 tatlı kaşığı kadar kullandım )
- 1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı
- istenildiği kadar tuz , karabiber , kırmızı pulbiber

Tencerede eriştelerin suyunu çektirerek çok az tuz ve z.yağ ile pişirirken diğer tarafta soğanları zeytinyağı ve tereyğaında hafifçe solduruyoruz , sonra tüm diğer malzemeleri katıp karıştırıp kapağı kapalı ocak kısık halde ara ara karıştırarak pişirmeye bırakıyoruz.
Tüm malzemeler yeterli derece yumuşadığı zaman , ğimiş olan eriştemize ilave ediyoruz ve fazla ezmeden karıştırark servise hazır hale getiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.Sebzeli Erişte

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...