24 Haziran 2012 Pazar

BARDAKTA TİRAMİSU


Biliyorum, çok uzun zamandır ihmal ediyorum burayı. Ne kadar uzun zamandır bloga tarif koymadığımı yüzüme vuran Seda'cığım ve Gül Teyzeciğim aslında çok doğru söylüyorlar. Benim artık sahalara dönme vaktim geldi. Bunu tam da yaz aylarının başında yapacağımı bildirmem bilemiyorum ne kadar inandırıcı ama elimden geleni yapacağım söz!Aslında 1 senedir hayatım bir hayli değişti biliyorsunuz. Küçük kuzumun aramıza katılışı ile evdeki düzenimiz hemen hemen tüm çocuk sahibi olanlarınki gibi farklılaştı. Özellikle de son 1 aydır, annem Aras'a kendi evinde bakmaya başlayınca benim için tam bir göçebe hayatı başladı diyebilirim. Bazen nerede uyandığımı unutur durumda bir annemde bir evde kalır hale geldik. O yüzden de zaten seyrekleşen yemek pişirme eylemim tam manasıyla dibe vurdu.Buzdolabımızda hiç bir şey yok :) Annemde yiyip içmenin keyfi elbette var ama insan mutfağını özlüyor hele de benim gibi tutkunsa çok özlüyor.Yapacak bir şey yok, bakalım hayat bize neler gösterecek. Ama bu gidişat içerisinde elimden geldiğince daha çok güncellemeye gayret edeceğim yukarıda da belirttiğim gibi.Aras'ın doğumgünü partisinde ikram olarak bardakta tiramisu yaptığımı söylemiştim.Hem sunumunun şıklığı hem de rahatça yenilebilir olması nedeniyle iyi ki de böyle yapmışım dediğim bir şey oldu. Eğer sizlerde evde ya da farklı bir durumda açık büfe servis edecekseniz, bu sütlü tatlıyı muhakkak deneyin derim. Çünkü nefis oldu.Daha önce de tiramisu tarifleri paylaşmıştım sizlerle.Buradan ve buradan inceleyebilirsiniz.Bu sefer Çilekli Yaz Tatlısında kullandığım kremayı kendime esas aldım diyebilirim.Çünkü bu krema her zaman çok ilgi görüyor ve beğeniliyor.Bence bu tatlıyı yazlıklarınızda yapın, soğuk soğuk akşam üzeri deniz-havuz sefasından sonra balkonunuzda tüketin derim :) Şimdiden iyi tatiller :)
Ben 45 tane yaptım bu tatlıdan. Yaklaşık 4 ölçü hazırladım. Ama size bir ölçü tarifi vereceğim. Kullandığım kaplar da ufak plastik bardaklar olduğu için fazlaca çıkartabildim. Sanırım siz 8 adet kup bardağı dolu dolu elde edebilirsiniz.
Malzemeler: (1 ölçü - 8 kup ~)
  • 1 kg süt
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 7 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket Labne peyniri (Ben Pınar Labne kullandım)
  • 2 yemek kaşığı margarin / tereyağ
  • Evde pişirdiğiniz bir parça kek ya da hazır pasta tabanı (Ben Dankek kullandım)
  • 2 su bardağı sıcak su + 3 tatlı kaşığı Nescafe + 1 tatlı kaşığı toz şeker  ile hazırlanmış kahve (keki ıslatmak için)
  • Süslemek için toz kakao ve gofret
Hazırlanışı :
  1. Öncelikle kremayı pişiyoruz.Tencereye süt, un, toz şeker ve vanilyayı koyalım ve koyu muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişiriyoruz.  
  2. Muhallebi koyulaşınca, tencereyi ocaktan alıp Labne ve margarini ilave ederek yaklaşık 5 dk kadar iyice pürüzsüz bir hal alıncaya kadar çırpıyoruz.
  3. Kuplardan birini alıp önce kremadan bir miktar içine koyuyoruz. 
  4. Bir parça kek koyup, hazırladığımız nescafe ile keki ıslatıyoruz. 
  5. Üzerine tekrar kremadan döktükten sonra buzdolabında en az 2-3 saat (bir gece evvel yaparsak daha güzel olur) bekletiyoruz.
  6. Son olarak kakao serpip gofretle süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

BARDAKTA TİRAMİSU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...