22 Nisan 2012 Pazar

Hasta Yemekleri Taş kadayıf tatlısı (Kar sevinci :) :)

Taş Kadayıf Tarifi



Selamlar.ben geldim.nasılsınız bakalım?? ,keyifler nasıl??.beni sorarsanız iyi çok şükür.hele dün hataya 7 yıl sonra süper bir kağ yağdıktan sonra, kötü olmak mümkünmü??.Rüya gibi bir görüntüydü sanırım J).sabah gözlerimi açtığımda beyazlar içinde görünen bu muhteşem kar manzarasına hayran kaldım.evimizin sokağını ilk defa böyle görmenin verdiği şaşkınlık, ve sevinçle direk makinama sarıldım.siz diyeceksinizki hiçmi kar görmedin kardeşimm:D?;evet böylesini ilk defa görüyorum.çünkü burada kar en son 7 yıl önce çok azıcık yağmıştı.her neyse tek görmemiş ben değilim,bizim bütün mahalleli saat 7 den sokaklara dökülmüş  kar topu oynuyorlardı.bu güzel kar gününün akşamında yaptığımız taş kadayıf tatlısını sizlerle paylaşmak istiyorum.tatlıdan sonra güzel bir karslanbaç yaptık,Erancım onun fotoğrafını çekti onuda paylaşmak istedim .Taş kadayıfı burada  hemen hemen her köşe başında tel kadayıfla birlikte yapılıp satılıyor.isterseniz evdede yapabiliyorsunuz,ama zamanınız yoksa böyle benim gibi hazırlara sarılıyorsunuzJ.aşağıdaki videoda taş kadayıfının ev yapımını ve dükkan yapımını paylaşıyorum.taş kadayıfı yapılırken izlemeyi hep sevmişimdir.bu tatlı yörelere göre değişik yapılıyor.biz kızartarak değil ,içini ağız,veya süt kesiği ile doldurup şerbetleyerek servis yapıyoruz. Malzemeleri yazma gereksinimi duymuyorum J,yeterince açıklıyacı sanırım.taş kadayıfının içine 1,5 tatlı kaşığı kadar ağız,veya süt kesiği dolduruyoruz.iki ucunu birleştirip sıkıca yapıştırıyoruz.uclarını mümkün mertebe ıslatmamaya çalışın,birleşmesi zor olur.daha sonra sıcak şerbetin içine kadayıfları atıyoruz.1-2 dk önlü arkalı çevirdikten sonra,servis tabağına alın,üzerine ceviz ,Antep fıstığı serperek servis yapın.

                                             aralara muz dilimleyip,üzerine çilek reçeli döktüğümüz karslanbaç :))                karlı mahallemizzzzz:))

            bu sokakta güzel kayılır:)).
       Taş kadayıfı yapım videoları tık tık
       ev yapımı Taş kadayıf tatlısı (Kar sevinci :) :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...