19 Nisan 2012 Perşembe

Çeşnili Pilav

Çeşnili Pilav
Dün akşam için yaptığım diğer bir tarif , tadını ben çok beğendim , kalmadığına göre yiyenlerde beğenmişti:-))

Malzemeler;

1,5 su bardağı pirinç - 1 saate yakın sıcak ve tuzlu suda ıslattım
1/2 çay bardağı kuş üzümü - 1 saate yakın suda ıslattım
1/2 çay bardağı dolmalık fıstık - ben biraz az kavurdum biraz daha kavrulmalı
1 çay bardağı haşlanmış mısır yarması
2 sap taze soğan - ince ince doğranmış
çok az zeytinyağı - istenilen kadar tereyağı ve tuz

Tencerede öncelikle çok az zeytinyağında fıstıkları pembeleştiyoruz daha sonra soğanı ekleyip kısık ateşte çevirdikten sonra iyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ve tereyağını ilave edip hafifçe karıştırarak bir müddet kavuruyoruz 1,5 bardaktan biraz fazla su ekleyip üzümleri ve haşlanmış mısırlarıda ilave edip tencerenin kapağını kapatıp kaynamaya başlayınca suyunu çekene kadar kısık ateşte pişiriyoruz.
Suyunu tamamen çekince kapak ile tencere arasına kağıt havlu koyup en az 10 dakika demlenmesini sağlıyoruz.
Servis yaparken dereotu ile süslenebilir.

Sağlıcakla kalın.Çeşnili Pilav

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...